tudung labuh

malam tadi potong kain koshibo (belasah jer ngeja ni). rona putih nila.. bidang 60'. buat tudung labuh untuk sekolah adik form 1 lima hari lagi...

ya, masuk sekolah agama...bukan sekolah aku dulu, tapi dari pencawang yang sama..amboi, macam pencawang TM plak...



dah bertahun tinggal tudung labuh..habis sekolah, sambung diploma masih pakai...sebab...errr, sebab belajar bidang pengajian Islam..

8 tahun bertudung labuh time study...kat asrama dan sekolah, kat kolej...tudung labuh...itu jerr fesyen time tu..

tapi balik rumah, tak reti pakai..rasa janggal...

sekarang dah macam-macam pesen tudung...walaupun tudung labuh bukan lagi pesen aku, 2 jenis tudung jerr aku boleh pakai..tudung bawal dan tudung awning...tak kisah la awning lip lap ka, gelap-gelap ka...yang butterfly atau jenis pusing-pusing langsung tak minat..

pastu mai plak pashmina dan shawl macam-macam pesen berbelit-belit tu...langsung tak minat...

lagi sekali nak cakap, aku pakai simple awning dan bawal...naseb bawal ni tak boleh buat masak sweet sour bagai...kalau tak, lalat dah bertelur atas kepala, tak pun paling kurang kena kejar dengan kucing sebab bawal bertenggek atas kepala...


bawal - bukan untuk dimasak stim atau tiga rasa - dari butik google


tudung awning - belum ada kaler ni...mohon hadiahkan aku ...ngeee....

untung pakai bawal boleh lipat kecik-kecik simpan dalam drawer almari...yang awning kalo rajin aku gulung-gulung macam popia, kalo lagi rajin sangkut jer kat penyangkut bulat-bulat..


bukan koleksi gelang tangan - ini penyangkut tudung awning (bukan aku punya)

lepas ni kena cari hanger macam ni plak...tapi kena beli 3..17x3 = ??? -->boleh buka kedai tudung plak la lepas ni



nota cikgu:
ada orang pernah cakap kat aku, "pakai la baju cantik-cantik, bagi nampak cantik sket, guna facial cleanser, cuci muka tu" - ok, aku tak cantik. k, bai..

TQ**maaf diatas penggunaan AKU bagi yang lebih berusia

43 comments:

Cheq Kaq said...

kalo hati kita bersih, pakai ape2 pon cantik cikgu..jgn risau..ape pon org ckp, kite kena hargai diri sendiri kerana ia adalah anugerah dari Allah..:)

Encik H said...

Hukaloh..xsempat nk 1st..hehehe

Encik H said...

Cikgu cikgu..kite nak tanya ni..tudung awning tu camne?takde gambar pun..ke sebab kite guna mobile?

Miss Xyz said...

Yey kita sama cikgu. Saya tak pernah pakai pashmina tapi suka pakai bawal labuh hehe ;)

CikZaniff said...

hihi..saya pn selalu guna bawal..awning xbpa minat lah.:)

ieda said...

akak pun x tahu bila boleh bersedia pakai tudung labuh nie ...
selalu doa2 .. insyaallah slow2 berubah .. ;)

Remy hazza said...

tak kisah pakai tudung apa cikgu ma..... janji menutup aurat..... itu yg penting kan....

norhidana miswan said...

akak lg tak penah pakai tudung labuh, sejak dr sekolah rendah sampai sekolah menengah akak jenis bdk yg agak nakal... apa yg dilarang dibuat...

bile keje pun tak penah pakai tudung labuh, selesa pakai yg menutup aurat tp lum sampai seru nk pakai yg labuh lg...

azieazah said...

Kak Azie kalu pakai shawl belit belit, harus terbelit leher sendirik!

Ujie said...

akak pun tudung labuh stkt kat sekolah je dulu. Masuk U kena culture shock (pdhal iman sndiri lemau), terus pakai tudung singkat.

Lps2 tu dah tobat, pakai tudung labuh sikit. skrg cari bidang 50 je.

Rapunzeel Cikilolo said...

hanger yang last tu, aku suke...

Daddy Ziyyad said...

zaman sekarang ni, org tergila gilakan tudung mahal mahal, sampai harga 3- 4 ratus ringgit sehelai..sampai sanggup tido depan kaki lima jalan...ekekekekekeke...saya ada menulis sikit pasal tudung ni:

http://alwaqiahalmulk.blogspot.com/2012/12/oh-tudung-fareeda.html

Jujurnya, bagi saya, yg penting tudung ni patuh shariah sebenar benarnya..kalau mmg cantik, pakai tudung pasar malam pun nampak cantik..;)

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

yg penting..aurat dijaga..kan..kan..

deno said...

deno tak pernah pakai tudung labuh, biasanya tudung bawal tu je.. kdg2 yang pakai yg ada awning tu.. tapi kebanyakannya tudung bawal je la.. hehe

Nazurah ♥ said...

Teringat pula zaman sekolah rendah dulu ^^ Saya pakai tudung labuh pun kena ejek :'/ Tak pelah . Janji bertudung ^^

boni kacak said...

yang penting bertudung dan menutup apa2 yang patut ditutup tu :)

Zie said...

lama tak buat tudung sendiri.. hehehe

Rasp said...

tak kisah lah tudung apa pun kan sis...
asal tutup auratnya....
saya sangat malas...
jadi saya sangkut jer kat penyangkut yg cam gelang2 tu...

Azzah said...

tudung rutin sy pun tudung bawal dan awning keras..

Fiza Rahman said...

Biar rupa tak cantik, janji hati cantik. Tapi cikgu ma ni cantik kan ☺☺

Sejak ada anak kecik ni asyik pakai tudung awning jer lah. Dah jarang pakai bawal.

Chic Na said...

cikna pakai je pape asalkan selesa & menutup aurat. :)

syiela said...

janji hati cantik dear...

akak pun guna yg jenis gelung tu :)

*** panas sangat ke yang lotion tu.. jgn letak byak2 tau cuma sebesar duit 20sen je :)

Cik Tia said...

muka cantik , hati buruk , takde guna gak .. hehe .. btw , saya suka tudung labuh .. its sweet and awesome .. wee~

dhiera said...

tudung bawal senang sikit nak yimpan ye. tapi kite ada hanger bulat2 tu dgn harger yg last sekali tu. masa tu gile shawl, asyik beli2 je sampai lah terbeli hanger panjang tu~

Mas Zull said...

assalamualaikum cikgu ma...betul2 tu tudung ni kena simpan di tempat yg tergantung mcm tu...:)

hnahdy said...

penyangkut bulat2 tu lagi kedut tudung. jdi hana pakai penyangkut yang cangkuk ja.hehe

missSenget said...

kite x reti pakai shawl selendang tu semua..

haha.. tak reti bergaya langsung..!

tudung bawal pn, suka bawal kosong dengan batu kecik2 je..

Encik H said...

tudung awning yg atas kaler lain pastu tudung kaler lain ea? tudung tu macam ada anak tudung, tapi kaler lain..yg tu ke tudung awning?

Mama Adam said...

hhahah... xde insurans la itu orang. abaikan sahaja... hahaha....

fifie said...

Tudung fie pun penuh satu rak dengan peyangkut gelang gelang tu pun penuh. Haha. fie nie tak kisah sangat tudung apa apa pun semua fie pakai, cuma yang awning tu kureng ah sikit sis.

me shuhada said...

Cikguu! Dh setel psg header. Ngeee. Tq ye. :-D

Hihi sy suka bawal, shawl belit2 (but not pashmina) n syria. Awning xreti jaga huhu asik terkelepek je.

Ca Ezah said...

ca pon da suka pakai bawal je skang.tudung awning kurang..kalau kuar gi fekat2 je pakai tudung ekspress.. :)

Angah said...

tudung labuh ni sungguh menggamit kenangan, angah pakai zamna school dulu...bila dah keje..pakai bawal..tudungpun makin pendek..

Cik Mun said...

hehe..skrang ni mcm2 jenis tudung dah ade..

SURIA AMANDA said...

cantik tu subjektif dear...jgn rendah diri tau..sumer makhluk allah cantik..by the way akak prefer tudung bawal...

Noor Ikmal said...

Assalam, sekarang nie dah bermacam2 jenis tudung yg ada dekat pasaran... org yg pakai tudung nie nampak comel dan cute... betul tak cikgu?!... ^_^

gadisBunga™ said...

masa form 5 dulu saya pakai tudung labuh. huhu. tapi lepas tu masuk uia tak bertudung labuh pun. just bawal biasa je. sekarang pulak lebih selesa pakai shawl.

Kakzakie said...

Kalau sekolah aliran agama memanglah kena bertudung mesti tutup lengan. Kakak pun jahit utk anak-anak kakak yg di asarama Koshibu yg relang 60 juga - sebab kalau relang 45 tak tutup lengan dan tak labuh paras punggong.

Nurul Aini said...

saya teringin nak pakai tudung ni..harap nanti dapatlah pakai..hehe..

Puan Kutu said...

pakai la tudung apa pun janji tak jarang n menutup aurat mengikut syriat..tp klu bley pakai tudung labuh lg bagus..:)

mama iffaheem said...

Salam..jemput singgah tudung akel FREE SHIPPING di nurhijabhouse.blogspot.com :)

Myra Jay said...

Tudung bawal tetap jadi pujaan hati :D

Hanger yang last tu tak penah jumpa lagi :D

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

yang penting aurat ditutup....

Enter your link here ^_^




Rabbi Yassir Wala Tu'assir
 
Template Edited By CikguMa ♥ All Rights Reserved © 02 December 2012